Safe®Plus™

Vor bedste garanti til din bil

Med Safe®Plus™ får du vores bedste garanti, som tilkøbes hos bilforhandleren i forbindelse med køb af en brugt bil. En Safe®Plus™ garanti udstedes af bilforhandleren og bør fremgå af slutsedlen for bilkøbet.

Garantiens løbetid fremgår af det modtagne garanti-certifikat og er enten 25.000 kr./12 mdr. eller 50.000 km./24 mdr. En 12 måneders Safe®Plus™ ophører når bilen har kørt 25.000 km., dog senest 12 måneder efter købsdatoen. Tilsvarende ophører en 24 måneders Safe®Basic™ når bilen har kørt 50.000 km. siden købet, dog senest 24 måneder efter købsdatoen.

På enhver skade omfattet af garantien gælder en generel selvrisiko på 1.000 kr., som skal betales samtidigt med, at reparationen igangsættes.

Med en Safe®Plus™ garanti sikres du mod at stå alene med værkstedsregningen i tilfælde af skade på bilens dyre dele, som motor, turbo og gearkasse. Disse dele er også blandt bilens dyreste dele at reparere eller udskifte.

Udover motor, turbo og gearkasse, er der selvfølgelig også mange andre ting, som skal vedligeholdes, men Safe®Plus™ er ikke tiltænkt at være en beskyttelse mod vedligeholdelsesudgifter på din bil. Garantien er tiltænkt at hjælpe dig, så du ikke står alene med udgiften, hvis bilens vitale dele pludseligt svigter.

Læs garantibetingelserne for en fuldstændig oversigt over dækninger og begrænsninger.

Safe®Basic™ og Safe®Plus™ er varemærker tilhørende Bilcom AutoGaranti, som administrerer de af forhandleren udstedte garantier. Bilcom AutoGaranti træffer således uafhængigt af forhandleren afgørelse om dækning eller afvisning af skader baseret på skadesrapporter og egne undersøgelser. 

I tilfælde af skade

Ved skade/nedbrud på bilen, skal skaden hurtigst muligt anmeldes til Bilcom AutoGaranti, så vi kan hjælpe med at få bilen ud at køre igen. Du skal ikke selv rode med skadesanmeldelsen – det tager bilforhandlerens værksted sig af. Du kører blot bilen hen til bilforhandlerens værksted og oplyser at bilen er købt med en Safe®Plus™ garanti. Kan bilen ikke køre længere, og har du et Falck/Autohjælp abonnement, bør bilen transporteres direkte til forhandleren, fordi du på et typisk Falck/Autohjælp abonnement kun kan få flyttet bilen en gang pr. nedbrud uden beregning. Så der er ingen grund til først at få bilen hjem til egen bopæl – det vil blot forsinke istandsættelsen. Du behøver ikke en aftale med forhandleren, for at bede Falck/Autohjælp transportere bilen til forhandlerens værksted. Du bør hurtigst muligt efter nedbrud/skade kontakte forhandleren, og bede ham foretage undersøgelse og diagnosticering af skaden. Undersøgelse af skaden bestilles af og foretages på bilejerens regning, men ved dækkede skader indgår undersøgelse/diagnosticering i de dækningsberettigede udgifter. Efter undersøgelse og diagnosticering indsender forhandleren skadesrapport til Bilcom AutoGaranti, som senest inden for 24 timer godkender reparation af dækningsberettigede skader, så reparation kan igangsættes. Bilcom AutoGaranti sender svar på skadesanmeldelser direkte til forhandleren, som herefter orienterer bilejeren, samtidigt med bilejeren oplyses nærmere om reparationen og forventet færdiggørelse. Forhandlere, som er autoriserede af Bilcom AutoGaranti til at anvende Safe®Basic™ og Safe®Plus™ garantierne, er forpligtiget til straks at igangsætte reparation/udbedring, når skaden er godkendt som dækningsberettiget og selvrisikoen er indbetalt.
Ring til os

Har du spørgsmål, så ring til os på telefon 98134200.

Vores telefoner er åbne alle hverdage. 

Bilcom AutoGaranti

Vesterå 1
DK-9000 Aalborg
CVR 35144811
kundeservice @ bilcom.dk